Kontakt oss

Telefon: 22 03 31 50
E-post: post@framtiden.no
Mariboes gate 8

Støtt arbeidet vårt

Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Med din støtte kan vi gjøre enda mer.
Bli medlem nå!

Ja til miljørabatt!

Kutt moms på reparasjon og utleie av klær, utstyr og elektronikk!
Les mer

Vi jobber for en rettferdig verden i økologisk balanse

Hvordan kan vi vite om maten vår er brukbar eller ikke?

Tiltakene som skal hjelpe økonomien i krisen vi nå er inne i, må både holde hjulene i gang og bidra til langsiktig bærekraftig samfunnsutvikling. Her er våre forslag.

Koronakrisen viser at vi kan stå sammen i krise. I alt det vanskelige, kan vi ta med oss det gode fra denne krisen, til den største utfordringen av dem alle – klimakrisen.

EUs nye handlingsplan for sirkulær økonomi vil gi produsenter større ansvar for produkters levetid. Alt ligger til rette for at vi får en lovfestet rett til å reparere.

EU har lansert sin handlingsplan for å endre bruk og kast-økonomien til en mer sirkulær økonomi. Nå må Norge følge opp med en konkret og ambisiøs sirkulærstrategi.

Har du inngått shoppestopp eller lovet deg selv å shoppe mindre? Du kan fremdeles fornye garderoben din, helt uten å måtte kjøpe noe nytt. 

Det går ikke fort nok i arbeidet med å skape nye, grønne industriarbeidsplasser i Norge. Derfor søker vi nye løsninger sammen med industrien.

Klimakrisa rammer ikke rettferdig. En klimapolitikk som monner og kvinnekamp henger tett sammen.

Den aukande norske eksporten av oppdrettslaks skaper store verdiar, men fører til enorme klimagassutslepp. Sjømatnæringa må finne ut korleis dei skal klare å halvere utsleppa.

Fem år etter Stortingets vedtak om å ekskludere klimaverstinger, har ingen selskaper blitt ekskludert på bakgrunn av høye klimautslipp. Fondet er også fortsatt inne i noen av verdens største kullselskaper, som skulle vært ekskludert.

Klesindustrien har et enormt klima- og miljøavtrykk. Det gjelder også klær som markedsføres som bærekraftige.

Klesindustrien villeder forbrukerne med falsk, avledende og tåkeleggende markedsføring.