Norge - en økomatsinke

pdf Les mer i arbeidnotatet "Coop Norges øko-satsing: Sinke i Norden".
-Forskjellene burde ikke være så store så lenge Coop Norge har en felles policy. Coop blir ofte ansett som øko-ledende i Norge, men i Norden kommer de dessverre dårlig ut, sier talskvinne i Framtiden i våre hender Carin Leffler. Leffler mener det må iverksettes ulike tiltak for å få fart på økomatsatsinga i Norge:
- Prispolitikk: Solide og godt markedsførte prisreduksjoner på enkeltvarer vil øke omsetningen.
- Introdusere flere varesorter.
- Sikre tilgang på økologiske varer.
- Kompetansehevende tiltak i organisasjonen
- Økt samarbeid og læring av nordiske partnere i Sverige og Danmark
- Være pådriver overfor norske myndigheter for å kreve økt statlig satsing på kampanjer og informasjon om økologiske matvarer.
- Trappe opp markedsføring av økologiske varer:
o Økologisk informasjon i butikkene (foldere, flyers etc.)
o Bygge opp hjemmesidene på området.
o Satse mer på ”Økobonde i butikk”.
o Økt eksponering av varene i butikken.
pdf Les hele arbeidnotatet "Coop Norges øko-satsing: Sinke i Norden".
Les artikkel i Aftenposten, publisert 27.07.05

Bli med på tidenes klimadugnad!
Vis hva du gjør for klimaet og krev en tøffere klimapolitikk.
Bli med!Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Vi finnes bare på grunn av den økonomiske støtten fra de over 40 000 medlemmene våre. Desto flere som støtter arbeidet vårt, jo større påvirkningskraft har vi også i møte med myndigheter, politikere og næringsliv. Bli medlem i dag!