Kontakt oss

Telefon: 22 03 31 50
E-post: post@framtiden.no
Mariboes gate 8

Støtt arbeidet vårt

Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Med din støtte kan vi gjøre enda mer.
Bli medlem nå!

Ja til miljørabatt!

Kutt moms på reparasjon og utleie av klær, utstyr og elektronikk!
Les mer

Vi jobber for etisk og miljøvennlig forbruk

Flyr du fra Oslo til New York, slipper du ut 1,2 tonn CO2. Men hva betyr egentlig det?
I Brussel arrangeres denne uken EU’s årlige Sustainable Energy Week. Til tross for et imponerende program, trenger man ikke være lenge i EU-hovedstaden før et helt tydelig bilde tegner seg: Det er ikke medvind for klimasaken i Brussel.
Når Ola Borten Moe er på tur i Europa, er norsk gasseksport noe av det han brenner for. Heller det enn Norge som et grønt batteri for Europa.
Framtiden i våre hender har store forhåpninger til Marit Arnstad som ny samferdselsminister. – Vi forventer at jernbanen prioriteres høyere enn nye veier og flyplassutbygginger, sier Arild Hermstad, leder i Framtiden i våre hender.

Kutt all leting etter nye felt og tildelingen av nye lisenser i petroleumssektoren. Det må til for å kutte utslippene våre tilstrekkelig, mener Framtiden i våre hender. Et bredt politisk flertall har fredet sektoren i klimaforliket.

Alle partiene på Stortinget unntatt Frp har blitt enige om et klimaforlik.  – Vi er godt fornøyde med forbudet mot oljefyr, mer penger til kollektivtransport og utredning av klimalov. Men oljesektoren er fortsatt fredet, og tempoet i oljeutvinningen burde vært dempet, sier leder Arild Hermstad i Framtiden i våre hender.
Det var fullt hus da Framtiden i våre hender inviterte til frokostdebatt om norsk oljepolitikk.
Framtiden i våre hender er blant over 70 organiasjoner og privatpersoner som nå ber regjeringen og opposisjonen bli enige om et nytt og ambisisøst klimaforlik.
Forhandlingene om et bredt forlik på Stortinget om norsk klimapolitikk har brutt sammen. Arild Hermstad, leder i Framtiden i våre hender, er skuffet og mener dette er pinlig for regjeringen.
Vi finner stadig mer olje og gass. Samtidig skal vi løse verdens klimautfordringer. Er det mulig å kombinere? Velkommen til frokostdebatt 7. juni!
Høyres Nikolai Astrup sier til Aftenposten at klimatiltak innen samferdsel først får virkning etter 2020. Det er feil.
Norsk økonomi går så det suser. Revidert statsbudsjett legger opp til et pluss på 16 milliarder i år. Da bør det være rom for å bruke mer penger på gode klimatiltak, mener Framtiden i våre hender.
2011 var et mildt år. Det er hovedårsaken til at Norges klimagassutslipp gikk ned med 2.3 prosent i fjor.
Bedre kollektivtilbud, flere sykkelveier, passivhus og utfasing av oljefyr vil bli resultatet om klimameldingen følges opp. Det innebærer at vi får mindre asfalt, grønnere byer, bedre luft og løsninger som gavner fellesskapet og ikke bileieren – i det hele tatt mer klima- og folkevennlige byer.
Klimameldingen ble lagt fram av regjeringen 25. april 2012. Her er de viktigste punktene, med kommentarer fra fagrådgivere i miljøbevegelsen. De mest konkrete tiltakene finner vi i byggsektoren, mens det er mye å gå på overfor petroleumssektoren.