Krav om mindre reklame på NRK innfridd

– En av grunnene er at nye medier og internett er blitt definert som en del av vårt allmennkringkasteroppdrag, sier kringkastingssjef Hans-Tore Bjerkaas.
Framtiden i våre hender har reagert på en rekke forhold med NRKs kommersielle virksomhet. Her listen med saker vi har påpekt:
- Reklameplakater i sendinger
- Sponsoromtale i redaksjonelle benevnelser (VG-lista, Adeccoligaen)
- Reklameprogram (Norsk Tipping, Keno, m.m.)
- SMS-er som NRK tjener penger på
- Nettsider med reklame
- Tekst-tv med reklame
- Program med reklame spin-off
Les hele saken med Framtiden i våre henders krav fra 2008 her

Bli med på tidenes klimadugnad!
Vis hva du gjør for klimaet og krev en tøffere klimapolitikk.
Bli med!Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Vi finnes bare på grunn av den økonomiske støtten fra de over 40 000 medlemmene våre. Desto flere som støtter arbeidet vårt, jo større påvirkningskraft har vi også i møte med myndigheter, politikere og næringsliv. Bli medlem i dag!