Kontakt oss

Telefon: 22 03 31 50
E-post: post@framtiden.no
Mariboes gate 8

Støtt arbeidet vårt

Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Med din støtte kan vi gjøre enda mer.
Bli medlem nå!

Ja til miljørabatt!

Kutt moms på reparasjon og utleie av klær, utstyr og elektronikk!
Les mer

Vi jobber for en rettferdig verden i økologisk balanse

Uheldig branding ga dritt-reklame

Et Norwegian Cruise Line-skip er mistenkt for dumping av menneske-møkk.
Artikkelen er mer enn to år gammel. Ting kan ha endret seg.
Et Norwegian Cruise Line-skip er mistenkt for dumping av menneske-møkk.


av David Stenerud
Norwatch 

Søndag 11. mai bordet amerikansk kystvakt cruiseskipet Norwegian Sun som lå til kai i Seattle. Tjenestemennene skulle undersøke kloakksystemet.

Bakgrunnen er at skipet, som tilhører rederiet Norwegian Cruice Line, er mistenkt for å ha dumpet 4200 liter menneskelig avfall i Juan de Fuca-stredet ved Vancouver-øya.

Tjenestemennene entret det 2400 passasjerer store skipet bevæpnet med bøtter festet til plaststenger for prøvetagning, og kjølebokser til å lagre dritten i.

Det er The Seattle Times som skriver om opptrinnet på ”the Norwegian cruise ship”. Avisen sørger på den måten for særdeles dårlig norgesreklame.

Ufortjent
Denne gangen fortjener vi det imidlertid ikke. The Norwegian Cruise Line er nemlig slett ikke norsk: Selskapet er for lengst solgt til det malaysiske rederiet Star Cruises.

Når NorWatch konfronterer Seattle Times-journalist J. Patrick Coolican med dette svarer han bare:
”Sorry you have to be associated with them. This is the insidious nature of branding.”

Oversatt:
- Beklager at dere er nødt til å bli assosiert med dem. Dette er merkevarens lumske natur.

Så da så!

 

Bli med på tidenes klimadugnad!

Bli med på tidenes klimadugnad!

Vis hva du gjør for klimaet og krev en tøffere klimapolitikk.

Bli med!

Liker du arbeidet Framtiden i våre hender gjør? Vi finnes bare på grunn av den økonomiske støtten fra de over 40 000 medlemmene våre. Desto flere som støtter arbeidet vårt, jo større påvirkningskraft har vi også i møte med myndigheter, politikere og næringsliv. Bli medlem i dag!